WDROŻENIA Z X-COM
Szukasz firmy która sprawnie wdroży oprogramowanie w Twojej firmie?
Oparliśmy naszą filozofię wdrożeń o sprawdzoną i od lat stosowaną standaryzację zarówno „małych” jak i „większych” wdrożeń systemów, wychodząc z założenia, że bez solidnego planu działania, nie ma mowy o dobrym wdrożeniu. Mamy świadomość, że pełnoprawne wdrożenie systemu to dla klienta i jego całej jego firmy duże przedsięwzięcie, więc podjęte kroki muszą być od początku do końca oparte na rzetelnym procesie działania.
Co zyska Twoja firma wdrażając system w X-COM?
Działamy metodycznie, polegając na sprawdzonych narzędziach. Na każdym etapie jesteś informowany o kierunku działań, a przy wdrożeniu możesz polegać na pełnej komunikacji, od momentu jego startu jak i po zakończeniu.
WDROŻENIA Z X-COM
WDROŻENIE WAPRO ERP
WIĘCEJ O PROCESIE WDROŻENIA SYSTEMU
Przygotowanie do wdrożenia, założenia wdrożeniowe
Jakie elementy są kluczowe dla poprawności funkcjonowania procesów magazynowych, oraz które elementy przysparzają najwięcej problemów dotychczas. Prawidłowa diagnoza jest fundamentem udanego wdrożenia. Na tym etapie wyznaczamy zespół wdrożeniowy ze szczególnym określeniem osób odpowiedzialnych każdej ze stron za realizacje. Nasza metodologia zakłada dwie metody wdrożenia:
- Metoda klasyczna — kierujemy się opracowanym i zatwierdzonym przez klienta harmonogramem.
- Kroczące – ustalamy działania, które są ustalane od zakończenia pierwszego kroku, następnie ustalamy krok następny itd.
Szczegółowe określenie celów wdrożenia to przykładowo:
- Potwierdzenie lub zaprzeczenie konieczności opracowania dodatkowych funkcjonalności.
- Wycena koniecznych nakładów finansowych na wdrożenie i zakup licencji i dodatkowego sprzętu i urządzeń.
- Przygotowanie harmonogramu wdrożenia systemu.
- Sprecyzowanie założeń wdrożeniowych – jakie kluczowe elementy mają zostać usprawnione oraz sposób ich realizacji.
Analiza przedwdrożeniowa
Opracowanie szczegółowej analizy funkcjonowania procesów w przedsiębiorstwie i ich realizacja w systemie WAPRO Mag wraz z harmonogramem oraz wykazem funkcjonalności wymagających opracowania (opis szczegółowy, cel wprowadzenia, wymagalność przy starcie systemu). Ma odpowiedzieć czy założenia i cele są możliwe do realizacji i czy zostaną zrealizowane. Analiza ma na celu opisanie „flow” procesu, które jest przedmiotem wdrożenia.
Przykładowe „flow” m.in.: opisuje przebieg procesu u klienta od momentu zamówienia, poprzez dostawę i jej obsługę poprzez dodatkowe funkcjonalności specyficzne dla danych branż. Istotnym punktem staje się koncepcja realizacji — czyli dokument, który zawiera ustrukturyzowaną metodologię, jakie prace muszą zostać wykonane, aby osiągnąć cele.
Przykładowe założenia wdrożenia:
- Przeniesienie obsługi magazynu i sprzedaży do programu WAPRO Mag.
- Import danych z posiadanego systemu za pomoc plików Excel.
- Integracja z usługami kurierskimi dla firm DPD i DHL.
- Obsługa drukarki fiskalnej Elzab Zeta.
- Obsługa drukarki etykiet Cadex.
- Obsługa dokumentów przyjęcia SAD.
Prace programistyczne( Jeżeli wymagane)
- Etap związany z opracowania dodatkowych funkcjonalności. Okres od miesiąca do kilku potrzebny na zaprojektowanie, opracowanie nowych funkcji i ich dokładne przetestowanie.
- Projektowanie modułu.
- Opracowanie modułów dodatkowych.
- Test oprogramowania.
- Dokumentacja techniczna.
Instalacja, konfiguracja i szkolenia
Instalacja.
Konfiguracja.
Migracja danych z dotychczasowych używanych systemów magazynowych do Wapro Mag (Opcjonalnie).
Szkolenie personelu. (Opcjonalnie) Plan szkolenia jest zawsze indywidualny, a jego zakres jest ustalany pod klienta.
Konfiguracja.
Asysta w trakcie uruchomienia. (Opcjonalnie).
Start systemu – rozpoczęcie pracy.
Wsparcie powdrożeniowe.
Cykliczne konsultacje dotyczące nowych potrzeb, które pojawiają się zazwyczaj dopiero po pewnym okresie użytkowania systemu. Omawianie wprowadzonych nowości w kontekście ich możliwości wykorzystania w formie konsultacji lub meetingu, wymian doświadczeń poprzez forum dedykowane internetowe.
Aktualizacje dla potrzeb zgodności z nowymi wersjami programu WAPRO Mag.
Nowe funkcjonalności w ramach rozwoju systemu dodawane w kolejnych wersjach.
Serwis oprogramowania.
Zapewnienie wsparcia technicznego i wdrożeniowego.
Stały rozwój poprzez opracowanie nowych funkcji i raportów na podstawie dotychczasowej pracy z systemem.
WDROŻENIE SYSTEMÓW WMS I PRODUKCJA
WIĘCEJ O PROCESIE WDROŻENIA SYSTEMÓW
PRODUKCJA
Przygotowanie do wdrożenia, założenia wdrożeniowe
Jakie elementy są kluczowe dla poprawności funkcjonowania procesów produkcyjnych, oraz które elementy przysparzają najwięcej problemów dotychczas. Prawidłowa diagnoza jest fundamentem udanego wdrożenia.
Szczegółowe określenie celów wdrożenia to przykładowo:
- Potwierdzenie lub zaprzeczenie możliwości obsługi bieżących procesów produkcyjnych za pomocą oprogramowania Produkcja dla WAPRO Mag.
- Potwierdzenie lub zaprzeczenie konieczności opracowania dodatkowych funkcjonalności.
- Wycena koniecznych nakładów finansowych na wdrożenie i zakup licencji i dodatkowego sprzętu i urządzeń.
- Przygotowanie harmonogramu wdrożenia systemu.
- Sprecyzowanie założeń wdrożeniowych – jakie kluczowe elementy mają zostać usprawnione oraz sposób ich realizacji.
Analiza przedwdrożeniowa
Opracowanie szczegółowej analizy funkcjonowania procesów w przedsiębiorstwie i ich realizacja w systemie produkcyjnym wraz z harmonogramem oraz wykazem funkcjonalności wymagających opracowania (opis szczegółowy, cel wprowadzenia, wymagalność przy starcie systemu).
Prace programistyczne
Etap związany z opracowania dodatkowych funkcjonalności. Okres od miesiąca do kilku potrzebny na zaprojektowanie, opracowanie nowych funkcji i ich dokładne przetestowanie.
- Projektowanie modułu.
- Opracowanie modułów dodatkowych.
- Test oprogramowania.
Dokumentacja techniczna.
Instalacja, konfiguracja i szkolenia
Poza instalacją oprogramowanie elementem, który zajmuje spory nakład pracy i czasu jest wprowadzenie do systemu kartotek i danych dotychczas niewystępujących w programie WAPRO Mag takich jak technologia, kartoteki urządzeń, definicje gniazd i linii produkcyjnych.
- Instalacja.
- Konfiguracja.
- Szkolenie personelu.
- Asysta w trakcie uruchomienia.
Zlecenia testowe
Etap, którego głównym celem jest weryfikacja zrealizowanej konfiguracji systemu, definicja technologii oraz sprawdzenie realizacji od momentu wygenerowania zlecenia do przyjęcia wyrobu gotowego w realnych warunkach produkcyjnych, a nie testowych.
- Przeprowadzenie próbnych zleceń.
- Analiza poprawności i ergonomii realizacji całego procesu.
- Wprowadzenie ewentualnych korekt w konfiguracji.
Start systemu – rozpoczęcie pracy
Wsparcie i asysta zdalna w pierwszym okresie użytkowania systemu poprzez wydelegowanie i rezerwacje personelu producenta tylko dla czynności bieżącej pomocy rozpoczynającemu prace klientowi.
Wsparcie powdrożeniowe
Cykliczne konsultacje dotyczące nowych potrzeb, które pojawiają się zazwyczaj dopiero po pewnym okresie użytkowania systemu. Omawianie wprowadzonych nowości w kontekście ich możliwości wykorzystania w formie konsultacji lub meetingu, wymian doświadczeń poprzez forum dedykowane internetowe.
- Aktualizacje dla potrzeb zgodności z nowymi wersjami programu WAPRO Mag.
- Nowe funkcjonalności w ramach rozwoju systemu dodawane w kolejnych wersjach.
- Serwis oprogramowania.
- Zapewnienie wsparcia technicznego i wdrożeniowego.
- Stały rozwój poprzez opracowanie nowych funkcji i raportów na podstawie dotychczasowej pracy z systemem.
POZNAJ NASZ ZESPÓŁ WDROŻENIOWCÓW
Krzysztof Uhl
Absolwent Uniwersytetu Śląskiego. Doświadczony specjalista serwisu sprzętu komputerowego z licznymi autoryzacjami.
Przygotował i wdrożył od podstaw do pracy zespól ServiceDesku w firmie. Programista amator ze zdolnościami analitycznymi.
Ciekawy ludzi i świata, potrafiący spojrzeć na wiele rzeczy z innej perspektywy. W wolnych chwilach fotograf i majsterkowicz.
Dział Wdrożeń WMS/Produkcja
Dariusz Bańczyk
Absolwent Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, swoją pierwszą pracę w IT zaczynał w OPTIMUS S.A., przez prawie 20 lat administrował działami informatyki w JOPS, zarządzał systemami dziedzinowymi Pomocy Społecznej największych dostawców w kraju dla Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej. Odpowiedzialny za wdrożenia systemów WMS i PRODUKCJA w X-COM. Prywatnie sportowiec, zapaśnik i sędzia zapaśniczy, miłośnik motocykli.
Dział Wdrożeń WMS/Produkcja
Napisz do nas!
Potrzebujesz konsultacji?
Chciałbyś zobaczyć system z naszej oferty podczas indywidualnej prezentacji?
Wypełnij formularz i napisz w czym możemy pomóc.
Gwarantujemy, że formularz trafi do nas i odpowiemy tak szybko jak to możliwe.
Informujemy, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest X-COM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Góralskiej 15G w (41-200) Sosnowcu. Telefon kontaktowy: 32 265 68 90 lub e-mail: poczta@xc.com.pl
- Celem zbierania danych jest możliwość skorzystania z webinarium lub ze szkolenia stacjonarnego/internetowego oraz przedstawienie oferty handlowej.
- Podstawą prawną przetwarzania stanowi zgoda osoby, której dane dotyczą na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów. Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres potrzebny do realizacji celu przetwarzania.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
- Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach najlepszego wyboru produktu lub usługi, odpowiadającego Pani/Pana preferencjom.