Case study – firma Budmax

 

Profil działalności klienta

Firma Budmax Pabianice jest hurtownią materiałów budowlanych i wykończeniowych,
ukierunkowaną na obsługę wykonawców. Ponad 30 letnie doświadczenie działalności, pozwoliło dopasować produkty do indywidualnych potrzeb klientów, którzy są w większości stałymi kontrahentami firmy.

Poza stałym dostępem produktów wiodących producentów oferuje usługi projektowania wnętrz, wynajmu sprzętu budowlanego, mieszania farb i lakierów. Firma Budmax posiada dwa oddziały.

Wymagania firmy Budmax

  1.  Centralizacja procesów związanych z zarzadzaniem towarami i usługami dla klientów.
  2.  Przeniesienie procesu obsługi magazynu i sprzedaży do programu WAPRO Mag.
  3.  Automatyzacja mechanizmów kontrolingu firmy na podstawie zdefiniowanych automatycznych raportów oraz generowanych ostrzeżeń o nieprawidłowościach lub zagrożeniach (np. przekroczenie stanów minimalnych, braku złożonych zamówień do dostawców wynikających z obecnych stanów i zamówień od odbiorców, niewykonaniu planów sprzedażowych, braku realizacji zakontraktowanych zamówień).
  4.  Import danych z obecnego systemu za pomoc plików Excel:
    • Kartoteka asortymentowa (towary, usługi).
    • Kartoteka kontrahentów.
    • Stany magazynowe wraz z cenami nabycia na uzgodniony dzień.
    • Rozrachunki nierozliczone na uzgodniony dzień.
  5.  Obsługa eksportu dokumentów magazynowych, handlowych oraz finansowych do systemu księgowego obsługiwanego przez biuro rachunkowe Comarch FK XL.
  6.  Obsługa klientów hurtowych poprzez portal B2B.
  7.  Obsługa programu lojalnościowego z ewidencją zebranych punktów z możliwością płacenia zdobytymi punktami.
  8.  Obsługa wielu kart klientów dla jednego konta głównego w systemie.
  9.  Specyfika obsługi wykonawców i inwestorów która wymaga:
    • Rabatowania na podstawie ilości zakupionych towarów wraz z wyświetlaniem komunikatu z informacją o progach rabatowych w trakcie sprzedaży.
    • Wystawianie dokumentów WZ z możliwością pobrania zaliczki i późniejszego rozliczenia w ramach miesiąca.
    • Możliwości wyceny dokumentu wydania w cenach detalicznych i cenach dla wykonawców.
    • Możliwości wystawienia dokumentu proforma, gdzie kontrahentem jest osoba z adresu dostawy.
    • Zablokowania możliwości kasowania pozycji na dokumentach WZ z jednoczesnym umożliwieniem dodawania pozycji.
    • Obsługi cennika hurtowego jako procent dodany do ostatniej ceny zakupu.
    • Dla wystawianych zwrotów w ramach dokumentów WZK komunikat przypominający o konieczności zweryfikowania ceny sprzedaży wynikający z zakupionej ilości prze klienta.
  10.  Obsługa procesu planowania transportu.
  11.  Wizualizacja grafiku pracy poszczególnych pracowników.

Obecne problemy dotyczące funkcjonowania produkcji determinujące do wdrożenia systemu

Z

Brak możliwości rozwojowych obecnego sytemu sprzedażowego

Z

Trudność z utrzymaniem poprawnych stanów magazynowych

oraz wskazaniem ich lokalizacji

Z

Trudność w nadzorowaniu zamówień do dostawców

Z

Brak informacji dla handlowców o pojawieniu się na magazynie towaru zamawianego pod konkretnego klienta

handlowiec po otrzymaniu już takiej informacji musi zrealizować samodzielnie kontakt telefoniczny z klientem

Specyfika obsługi wykonawców i inwestorów która wymaga:

Z

Wystawianie dokumentów WZ z możliwością pobrania zaliczki i późniejszego rozliczenia w ramach miesiąca

Z

Możliwości wyceny dokumentu wydania w cenach detalicznych i w cenach dla wykonawców

Z

Możliwości wystawienia dokumentu proforma, gdzie kontrahentem jest osoba z adresu dostawy

Z

Zablokowania możliwości kasowania pozycji na dokumentach WZ z jednoczesnym umożliwieniem dodawania pozycji

(…) „Z przyjemnością rekomendujemy system WAPRO oraz WMS jako niezwykle skuteczne narzędzie do kompleksowego zarządzania procesami zachodzącymi w przedsiębiorstwie, a firmę X-COM Sp. z o.o. jako partnera dzięki, któremy proces wdrożenia nie zaburza ciągłości pracy firmy”. (…)

Budmax Pabianice

Oprogramowanie i rozwiązania wdrożone w firmie Budmax

WAPRO MAG

sprzedaż i magazyn

WAPRO GANG

kadry

WAPRO FAKIR

księgowość

WAPRO BEST

środki trwałe

Moduł Płatności

miękka windykacja sms i e-mail

Moduł e-Faktura

wysyłka faktur elektronicznych

Moduł Importer faktur

import faktur zakupowuch do WAPRO MAG

Moduł Importer płatności z banku

import przelewów bankowych do WAPRO MAG

Indywidualnie opracowane funkcjonalności

Dodatkowe funkcjonalności opracowane dla firmy Budmax

Z
Automatyczna zmiana cen na dokumencie na ceny detaliczne
Z
Automatyczna zmiana cen na dokumencie na domyślne dla klienta
Z
Blokada kasowania pozycji na dokumencie WZ z wyłączeniem grupy uprawnień
Z
Automatyczne powiadamianie za pomocą wiadomości SMS o zarezerwowaniu zamówionego towaru przez odbiorcę
Z
Ostrzeżenie o braku zdefiniowania numeru telefonu dla zamówienia z pozycjami zerowymi
Z
Opracowanie funkcjonalności „ Obsługa planowania zleceń transportowych”
Z
Obowiązkowe uzupełnianie adresu i numeru telefonu jeśli zamówienie ma wybraną w dostawie formę transport
Z
Obsługa programu lojalnościowego
Z
Tabela z grafikiem pracy
Z
Wypożyczalnia
Z
Karty identyfikacyjne dla pracowników odbiorców
Z
Analiz planów sprzedażowych
Z
Operacja zarejestruj KP dla dokumentu WZ
Z
Zmiana cen wg zakupionej ilości

Automatyzacja procesów w WAPRO Mag

W ramach wdrożenia zostały wykorzystane narzędzia do automatyzacji procesów zachodzących w programie WAPRO Mag:

  1. Import faktur zakupowych na podstawie plików XML.

Konfiguracja parametrów importu dokumentu jest definiowana indywidualnie dla każdego dostawcy (samodzielne definiowanie szablonu). W trakcie importu pozycji system porównuje asortyment zdefiniowany w programie WAPRO Mag z specyfikacją dokumentu i w sytuacji braku zdefiniowanej kartoteki towarowej automatycznie dodaje nowy artykuł.

  1. Moduł miękkiej windykacji z obsługą:
    • Automatycznego wysyłania powiadomień o przeterminowanej płatności.
    • Dostępem do sekcji, w której można rejestrować kontakty z kontrahentem.
    • Raportowania płatności kontrahenta (ilość dni opóźnień dla poszczególnych dokumentów).
    • Generowanie automatycznych skonsolidowanych raportów (opracowane na podstawie uzgodnionych potrzeb klienta) dla zarządu które zawierają informacje dotyczące: zamówień, dokumentów handlowych i obrotu towarów, stanów magazynowych, i innych danych dotyczących funkcjonowania firmy. Raporty te maja układ który pozwala łatwo analizować bieżącą kondycje firmy bez potrzeby generowania wielu raportów cząstkowych.

Całość prac wdrożeniowych wraz z szkoleniem personelu oraz instalacjami udało się zakończyć w ciągu 4 miesięcy od otrzymania zamówienia.

Historie klientów X-COM – Casebook wdrożeń WMS dla wapro mag

Dowiedz się jak:

  • wyglądają analiza przedwdrożeniowa i etapy wdrożenia,
  • dowiedz się jakie potrzeby skłoniły naszych klientów do inwestycji w oprogramowanie do zarządzania pracą magazynu,
  • poznaj efekty wdrożenia WMS w różnych branżach.

 

Napisz do nas!

Potrzebujesz konsultacji?

Chciałbyś zobaczyć system z naszej oferty podczas indywidualnej prezentacji?

Wypełnij formularz i napisz w czym możemy pomóc.

Gwarantujemy, że formularz trafi do nas i odpowiemy tak szybko jak to możliwe.

    W czym możemy Ci pomóc?

    Platforma zarządzania zgodami od Real Cookie Banner