Case study – firma Budmax

Profil działalności klienta
Firma Budmax Pabianice jest hurtownią materiałów budowlanych i wykończeniowych,
ukierunkowaną na obsługę wykonawców. Ponad 30 letnie doświadczenie działalności, pozwoliło dopasować produkty do indywidualnych potrzeb klientów, którzy są w większości stałymi kontrahentami firmy.
Poza stałym dostępem produktów wiodących producentów oferuje usługi projektowania wnętrz, wynajmu sprzętu budowlanego, mieszania farb i lakierów. Firma Budmax posiada dwa oddziały.
Wymagania firmy Budmax
- Centralizacja procesów związanych z zarzadzaniem towarami i usługami dla klientów.
- Przeniesienie procesu obsługi magazynu i sprzedaży do programu WAPRO Mag.
- Automatyzacja mechanizmów kontrolingu firmy na podstawie zdefiniowanych automatycznych raportów oraz generowanych ostrzeżeń o nieprawidłowościach lub zagrożeniach (np. przekroczenie stanów minimalnych, braku złożonych zamówień do dostawców wynikających z obecnych stanów i zamówień od odbiorców, niewykonaniu planów sprzedażowych, braku realizacji zakontraktowanych zamówień).
- Import danych z obecnego systemu za pomoc plików Excel:
- Kartoteka asortymentowa (towary, usługi).
- Kartoteka kontrahentów.
- Stany magazynowe wraz z cenami nabycia na uzgodniony dzień.
- Rozrachunki nierozliczone na uzgodniony dzień.
- Obsługa eksportu dokumentów magazynowych, handlowych oraz finansowych do systemu księgowego obsługiwanego przez biuro rachunkowe Comarch FK XL.
- Obsługa klientów hurtowych poprzez portal B2B.
- Obsługa programu lojalnościowego z ewidencją zebranych punktów z możliwością płacenia zdobytymi punktami.
- Obsługa wielu kart klientów dla jednego konta głównego w systemie.
- Specyfika obsługi wykonawców i inwestorów która wymaga:
- Rabatowania na podstawie ilości zakupionych towarów wraz z wyświetlaniem komunikatu z informacją o progach rabatowych w trakcie sprzedaży.
- Wystawianie dokumentów WZ z możliwością pobrania zaliczki i późniejszego rozliczenia w ramach miesiąca.
- Możliwości wyceny dokumentu wydania w cenach detalicznych i cenach dla wykonawców.
- Możliwości wystawienia dokumentu proforma, gdzie kontrahentem jest osoba z adresu dostawy.
- Zablokowania możliwości kasowania pozycji na dokumentach WZ z jednoczesnym umożliwieniem dodawania pozycji.
- Obsługi cennika hurtowego jako procent dodany do ostatniej ceny zakupu.
- Dla wystawianych zwrotów w ramach dokumentów WZK komunikat przypominający o konieczności zweryfikowania ceny sprzedaży wynikający z zakupionej ilości prze klienta.
- Obsługa procesu planowania transportu.
- Wizualizacja grafiku pracy poszczególnych pracowników.
Obecne problemy dotyczące funkcjonowania produkcji determinujące do wdrożenia systemu
Brak możliwości rozwojowych obecnego sytemu sprzedażowego
Trudność z utrzymaniem poprawnych stanów magazynowych
oraz wskazaniem ich lokalizacji
Trudność w nadzorowaniu zamówień do dostawców
Brak informacji dla handlowców o pojawieniu się na magazynie towaru zamawianego pod konkretnego klienta
handlowiec po otrzymaniu już takiej informacji musi zrealizować samodzielnie kontakt telefoniczny z klientem
Specyfika obsługi wykonawców i inwestorów która wymaga:
Wystawianie dokumentów WZ z możliwością pobrania zaliczki i późniejszego rozliczenia w ramach miesiąca
Możliwości wyceny dokumentu wydania w cenach detalicznych i w cenach dla wykonawców
Możliwości wystawienia dokumentu proforma, gdzie kontrahentem jest osoba z adresu dostawy
Zablokowania możliwości kasowania pozycji na dokumentach WZ z jednoczesnym umożliwieniem dodawania pozycji
Oprogramowanie i rozwiązania wdrożone w firmie Budmax
WAPRO MAG
sprzedaż i magazyn
WAPRO GANG
kadry
WAPRO FAKIR
księgowość
WAPRO BEST
środki trwałe
Moduł Płatności
miękka windykacja sms i e-mail
Moduł e-Faktura
wysyłka faktur elektronicznych
Moduł Importer faktur
import faktur zakupowuch do WAPRO MAG
Moduł Importer płatności z banku
import przelewów bankowych do WAPRO MAG
Indywidualnie opracowane funkcjonalności
Dodatkowe funkcjonalności opracowane dla firmy Budmax
Automatyzacja procesów w WAPRO Mag
W ramach wdrożenia zostały wykorzystane narzędzia do automatyzacji procesów zachodzących w programie WAPRO Mag:
- Import faktur zakupowych na podstawie plików XML.
Konfiguracja parametrów importu dokumentu jest definiowana indywidualnie dla każdego dostawcy (samodzielne definiowanie szablonu). W trakcie importu pozycji system porównuje asortyment zdefiniowany w programie WAPRO Mag z specyfikacją dokumentu i w sytuacji braku zdefiniowanej kartoteki towarowej automatycznie dodaje nowy artykuł.
- Moduł miękkiej windykacji z obsługą:
- Automatycznego wysyłania powiadomień o przeterminowanej płatności.
- Dostępem do sekcji, w której można rejestrować kontakty z kontrahentem.
- Raportowania płatności kontrahenta (ilość dni opóźnień dla poszczególnych dokumentów).
- Generowanie automatycznych skonsolidowanych raportów (opracowane na podstawie uzgodnionych potrzeb klienta) dla zarządu które zawierają informacje dotyczące: zamówień, dokumentów handlowych i obrotu towarów, stanów magazynowych, i innych danych dotyczących funkcjonowania firmy. Raporty te maja układ który pozwala łatwo analizować bieżącą kondycje firmy bez potrzeby generowania wielu raportów cząstkowych.
Całość prac wdrożeniowych wraz z szkoleniem personelu oraz instalacjami udało się zakończyć w ciągu 4 miesięcy od otrzymania zamówienia.
Historie klientów X-COM – Casebook wdrożeń WMS dla wapro mag

Dowiedz się jak:
- wyglądają analiza przedwdrożeniowa i etapy wdrożenia,
- dowiedz się jakie potrzeby skłoniły naszych klientów do inwestycji w oprogramowanie do zarządzania pracą magazynu,
- poznaj efekty wdrożenia WMS w różnych branżach.
Napisz do nas!
Potrzebujesz konsultacji?
Chciałbyś zobaczyć system z naszej oferty podczas indywidualnej prezentacji?
Wypełnij formularz i napisz w czym możemy pomóc.
Gwarantujemy, że formularz trafi do nas i odpowiemy tak szybko jak to możliwe.
Informujemy, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest X-COM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Góralskiej 15G w (41-200) Sosnowcu. Telefon kontaktowy: 32 265 68 90 lub e-mail: poczta@xc.com.pl
- Celem zbierania danych jest możliwość skorzystania z webinarium lub ze szkolenia stacjonarnego/internetowego oraz przedstawienie oferty handlowej.
- Podstawą prawną przetwarzania stanowi zgoda osoby, której dane dotyczą na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów. Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres potrzebny do realizacji celu przetwarzania.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
- Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach najlepszego wyboru produktu lub usługi, odpowiadającego Pani/Pana preferencjom.